Tags

, , , , , ,

antwerpconventionZaterdagavond zat ik wat te surfen tot ik opeens op Facebook een bericht zag over de vijfde Antwerp Convention. Wat ? Hoe is me dat kunnen ontglippen ! De vijfde al ? Speelgoed !? Vintage speelgoed ! Sci-fi ! Cosplay ! Ik had al wel gehoord van Cosplay (het-zich-zo-goed-mogelijk verkleden naar cartoon, games en fantasiefiguren) maar helaas dus te laat om nog een deftige outfit samen te stellen. Als fervent speelgoedverzamelaar droomde ik al luidop over welke vondsten ik zou gaan vinden..

Rond 9u30 vertrok ik – inclusief mijn Thundercats sweater, Jurassic Park pin én nog prut in de ogen 🙂 – samen met een vriend vanuit Brussel naar mijn eerste Antwerp convention. Aangekomen viel mijn mond open want er stond HEEL VEEL volk aan te schuiven buiten (foto 1). Het moet gezegd, het parkeren ging heel vlot, alleen was het bij het aanschuiven niet echt duidelijk of mensen met een ticket voorrang kregen. We liepen wat verder en zagen dat er 2 ingangen waren en bij de tweede ingang waren we na 5 min al binnen.

Al snel hadden we door wat uniek is aan dit concept. Twee enorme zalen (zogezegd goed voor 9000m2) vol met merchandise en gadgets, wat oud jaren 80-90 speelgoed, retrogames, anime figuren en standbeelden, neon pruiken, noem maar op. Daarnaast signeersessies met bekende acteurs (van o.a Twin Peaks, Star Trek en Harry Potter) een Marvel Bus, een replica van een Jurassic Park & dé Knight Rider auto, prototypes van R2D2 (jawel daar bestaat een Franse groep van die deze namaakt), robotfight én een heuse WWF worstelring. Ook heel veel mensen deden aan Cosplay (zei ik al wat dit was ?) Zo zagen we veel Pokémon figuren, Marvel superhero’s, Onesies beesten, Disney karakters zoals Ursula, Belle, en dan ook Sci fi / Fantasy zoals Ewoks, Star Wars & Game of Thrones.

Wat dik tegenviel was het aanbod (veel standen hadden dezelfde merchandise te koop) en de prijzen van het (vintage) speelgoed. 29 euro voor een Skeletor van He-man. Spijtig dat bepaalde prijzen worden opgedreven tijdens zo’n event. Verder zag ik hier en daar een Popples, Jurassic Park merchandise en veel He-Man & She-Ra speelgoed. Voor mensen die recentere zaken verzamelen zoals de POP!-figuren (Warning: verzamelaars, klik hier NIET op 🙂 en Star Wars merch was het echter een hoogdag.

Wij zijn van 10 tot 13u gebleven en nadien had ik het toch wel gehad. Misschien best want rond 12u werd het wel héél druk. Toch geweldig zo’n event op zondag – aparte sfeer en voor wie geen jaar wil wachten, een volgende komt er al aan: Starcom Convention op 5 juli in Gent. (like ook even hun pagina nu je d’r toch bent)

Eén ding is zeker, die Cosplay begint te kriebelen.
Als wie ga jij ? 🙂

Links
Antwerp Convention
COSplaycloud – Belgian Cosplay community

Klik op de foto’s voor XL

IMG_9466 IMG_9464 IMG_9463

